18 maja 2009

Anioły i demony - Dan Brown






Książka , którą wybrałam z prostego powodu - ekranizacja.Nie chciałam oglądać filmu be znajomości książki. A opinie w internecie zniechęcały i to bardzo o czym za chwilę.

Książka ta opowiada o powrocie bractwa Iluminatów i chęci zniszczenia Watykanu za jego niechęć do nauki i postępu. Mnie wciągnęła od pierwszych stron i przeczytałam ją błyskawicznie, jak na grubo ponad 500 stron , bo w 2 dni. Zgodnie z opiniami w Internecie jestem osobą, która nie ma pojęcia o prawdziwej literaturze, łyka tanią rozreklamowaną szmirę i się podnieca. No, trudno , ja jestem zachwycona.

Istnieje wiele zarzutów (tak jak przy Kodzie Leonarda) , związanych z fabułą , ale czyż nie na tym polega fikcja literacka ? Kolejne zarzuty dotyczą schematyczności książek - 24 godziny akcji , wiek bohaterów , obecność kobiety , rozwiązującej zagadki z Langdonem , organizacje spiskowe..

Nie boli mnie to , bo to pierwsza książka Browna ,a przed następną odetchnę , żeby nie zwracać uwagi na takie rzeczy i cieszyć się zagadkami przez kolejne 500 stron.

Bardzo interesującą rzeczą są również ambigramy , zawarte w książce. Dzięki niej dowiedziałam się co to jest i jestem zachwycona - to wyrazy , które sa identyczne zarówno czytane "normalnie" jak i po obróceniu o 180 stopni. Przykład z książki widoczny jest na pierwszym zdjęciu.

2 komentarze:

Lilithin pisze...

Jeśli w Brownie nie szuka się jakichś prawd życiowych, odkrywczych wniosków, tylko traktuje się go jako przyjemne, acz niemożliwe czytadło, to dlaczego nie? Nie można zawsze tkwić w literaturze wysokiej, czasami taki przerywnik jest potrzebny i Brown, moim zdaniem, się do tego nadaje.

toska82 pisze...

Na temat książek opini jest tyle ilu jest czytelników, mi się tam ta książka podobała bardzo. Zaczełam czytać jako pierwszą Kod leonarda .... i była super, ale po przeczytaniu Aniołów i demonów a następnie Cyfrowej twierdzy stwierdziłam z czystym sumieniem że są to książki dla mnie, książki ktore wciągają i fascynują ciekawostkami. Z czystym sumieniem moje je polecić każdemu

Prześlij komentarz